Pensament jurídic

>> . Publicado en José Javier Ordóñez Echeverría

tira josetxo

La reflexió sobre el propi quefer és inevitable i necessària. Per això, ja que sóc advocat i mediador, el meu treball d'advocat i de mediador és objecte de revisió i anàlisis contínues. Sempre he pensat que l'advocacia o la mediació eren part d'un saber humà sobre la justícia, a més d'unes ciències socials.

Per a això, després d'acabar la llicenciatura en Dret vaig completar la meva formació amb els estudis de la licenciatura en Filosofia. Vaig obtenir el DEA en Filosofia del Dret amb una tesina sobre “Genealogia de la mediació”.

Dins del Programa de Doctorat en Dret i Ciència Política, vaig desenvolupar un projecte de recerca a la línia d'Investigació en Filosofia del Dret per tal d'arribar a 2018 i defensar la Tesi Doctoral “Un estudio sobre la regulación de la mediación a propósito de la Ley 5/2012, de 6 de julio, de mediación en asuntos civiles y mercantiles", a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona. Vaig obtenir el grau de Doctor en Dret amb la qualificació d'Excel·lent cum laude.

Des de la primavera de 2015, fruit d'aquesta unió entre filosofia i dret col·laboro amb l'Institut Borja de Bioètica per ajudar a aprofundir la reflexió bioètica des de l'aportació jurídica. Des del setembre de 2018, sóc el director adjunt de l'Institut.

Utilizamos cookies propias y de terceros para obtener datos estadísticos de la navegación y mejorar nuestros servicios. Si acepta o continúa navegando, consideramos que acepta su uso.